Τουρίστας στην «ιστορία» μας, Αρχαίες Ελληνικές πόλεις ,Παράλια Μικράς Ασίας

By | Πέμπτη, Ιουλίου 21, 2011 Leave a Comment
Κείμενο/φωτογραφίες:Δημήτρης Κατσούλας





Σάββατο πρωί και μετά από μια εφιαλτική νύχτα στο οχηματαγωγό  Μυτιλήνη  αλλά και την πολύωρη αναμονή στην Χίο περάσαμε στα παράλια της Μικράς Ασίας στο Τσεσμέ.
Ακολουθήσαμε τον αυτοκινητόδρομο Τσεσμέ Σμύρνης (90χιλ) και μετά συνεχίσαμε προς Αϊντίν για ακόμα 90 χιλιόμετρα, τα λόγια περιττά ο αυτοκινητόδρομος καταπληκτικός και το σύστημα διοδίων «εύκολο» στην χρήση  παρόλο που δεν είχε πληροφορίες στα Αγγλικά.



Ακολουθούμε την διαδρομή προς Σόκε και από εκεί προς τον αρχαιολογικό χώρο της Πριήνης όπου και κάναμε την πρώτη στάση μας .
Η Αρχαία ελληνική πόλη Ιδρύθηκε από τον Αίσυπο, γιο του Μηλέα και εγγονό του Κόδρου. Πρώτοι κάτοικοί της ήταν οι Ίωνες και αργότερα οι Βοιωτοί, από τους οποίους ονομάστηκε Κάδμη. Κατά τον 8ο αι. έγινε μέλος της ιωνικής δωδεκάπολης και έφτασε σε μεγάλη ακμή κυρίως στα χρόνια του Βίαντα (ενός από τους επτά σοφούς), κατά τον 6ο αι. Πολέμησε εναντίον των Περσών, που τελικά την κατέστρεψαν εντελώς μετά από αλλεπάλληλες επιδρομές. Το 494 π.Χ. πήρε μέρος στην Ιωνική επανάσταση με 12 τριήρεις. Κατά τους ελληνιστικούς χρόνους ανήκε διαδοχικά στους Σελευκίδες και στους Πτολεμαίους. Πήρε μέρος και στη Δηλιακή συμμαχία. Το 133 π.Χ. υποτάχθηκε στους Ρωμαίους. Πολύ αργότερα, στο τέλος του 13ου αι., καταστράφηκε από τους Σελτζουκίδες Τούρκους.
Σημαντικά αρχαία μνημεία είναι ο Ναός της Αθηνάς, το θέατρο αλλά και ο χώρος των όπου γίνονταν τα συμβούλια της πόλης.



Μετά την Πριήνη συνεχίσαμε προς την Μίλητο,  άλλη μια σημαντική πόλη που χρονολογείται από τον 2ο π.Χ.Σύμφωνα με μία αρχαία παράδοση, το 1500 π.Χ., άποικοι από την Κρήτη αποίκησαν τη Μίλητο. Κατά τον 7ο και τον 6ο π.Χ. αιώνα, η Μίλητος είχε γίνει θαλάσσια αυτοκρατορία, έχοντας ιδρύσει μία σειρά από αποικίες. Στα τέλη του 6ου αιώνα η Μίλητος πέρασε υπό Περσική κυριαρχία έως το 479 π.Χ., όταν οι Πέρσες ηττήθηκαν από τους Έλληνες. Οι αποικίες των Μιλησίων αποίκων, εκτείνονταν σε όλο το χώρο της σημερινής Τουρκίας φτάνοντας μέχρι την Κριμαία. Η Μίλητος υπήρξε σπουδαίο κέντρο φιλοσοφίας και επιστημών (ο Θαλής, ο Αναξίμανδρος και ο Αναξιμένης.) Υπήρχαν όμως και εργοστάσια κατασκευής κρεβατιών , μουσικών οργάνων , ενδυμάτων αλλά και όπλων.
Το 334 π.Χ., η πόλη απελευθερώθηκε από την Περσική κυριαρχία από τον Αλέξανδρο τον Μέγα.





Η διαδρομή από την Πριήνη στην Μίλητο είναι 22 χιλιόμετρα στενού επαρχιακού δικτύου ,διασχίζοντας χωράφια και αρδευτικά κανάλια θα πρέπει να είσαστε πολύ προσεκτικοί λόγω περιορισμένης ορατότητας από τα σπαρτά  . Γενικότερα όμως στην Τουρκία απαιτείται προσοχή , οι Τούρκοι αυτοκινητιστές δεν φημίζονται για τις ικανότητες οδήγησης τους.
Μετά την Μίλητο πήραμε τον δρόμο προς το Κουσάντασι (το νησί των πουλιών) δυστυχώς δεν είχαμε τον χρόνο να επισκεφθούμε άλλη μια σημαντική αρχαία Ελληνική πόλη τα Δίδυμα…..αφήσαμε κάτι για την επόμενη φορά!
Το Κουσάντασι είναι  παραθαλάσσιο θέρετρο και έχει αναπτυχθεί εντυπωσιακά τα τελευταία 30 χρόνια . Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους Ευρωπαίους τουρίστες διότι με ένα φθηνό πακέτο διακοπών επισκέπτονται μια όμορφη παραλιακή περιοχή για ξεκούραση και αναψυχή.
Από τον πληθυσμό των 6.000 τη δεκαετία του 1970, έχει τώρα περίπου 60.000 κατοίκους, αν και μεγάλο ποσοστό αυτών απασχολούνται στην τουριστική βιομηχανία και βρίσκονται στην πόλη μόνο το καλοκαίρι. Το Κουσάντασι αποτελεί μία καλή βάση για να εξερευνήσει κανείς αυτή και άλλες αρχαίες πόλεις.







Αν και το ιστορικό ενδιαφέρον για το Κουσάντασι είναι περιορισμένο, η πόλη είναι γνωστή κυρίως για τα πολλά της ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα με αναμνηστικά είδη και χαλιά, και για την έντονη νυχτερινή ζωή της. H συνοικία του Kale έχει ορισμένα παλιά παραδοσιακά σπίτια και στενά δρομάκια και δίνει στον επισκέπτη μία εικόνα του πως ήταν κάποτε η πόλη. Στην πιο διάσημη παραλία, την Kadinlar Plaji, 2,5 χλμ. νότια της πόλης, κυριαρχούν τα τεράστια ξενοδοχεία και η παραλία προσελκύει πάρα πολύ κόσμο το καλοκαίρι. Υπάρχουν αρκετές μικρές παραλίες νοτιότερα και εγγύτερα στην πόλη βρίσκεται η Yilanci Burnu, η χερσόνησος. Σε απόσταση 19 χιλιομέτρων από το Κουσαντασι βρίσκεται η Αρχαία Έφεσος  Η Έφεσος ήταν αφιερωμένη στην Άρτεμη. Η πόλη είχε στην αρχή ένα μικρό ναό, που αργότερα καταστράφηκε, για να κτιστεί το μεγαλόπρεπο Αρτεμίσιο, που η κατασκευή του κράτησε 120 χρόνια. Ο ναός αυτός, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, ήταν το μεγαλύτερο οικοδόμημα της Ιωνίας. Ο ναός καταστράφηκε το 356 π.Χ., και τελικά τα μάρμαρά του έγιναν οικοδομικά υλικά για διάφορα βυζαντινά μνημεία στην Κωνσταντινούπολη.





Στα πρώτα μεταχριστιανικά χρόνια, η Έφεσος διατήρησε τη λαμπρότητά της και ιδρύθηκε εκεί χριστιανική εκκλησία. Μετά την τουρκική κατάληψη καταστράφηκε. Τώρα απομένουν μόνο ερείπια της αρχαίας πόλης και του ναού, που τα περισσότερα έχουν έρθει στο φως από τις ανασκαφές.



Μετά την πόλη της Εφέσου ανηφορίσαμε προς το χωριό Sirince απέχει μόνο 7 χλμ. ανατολικά της Selcuk, Είναι γνωστό  για τα κρασιά  , τα γραφικά σοκάκια και μοναδική παραφωνία για εμάς τους Έλληνες είναι ο κατεστραμμένος  ορθόδοξος ναός του Αγίου Ιωάννη του βαπτιστή, έξω από τον οποίο έχεις στηθεί μια μικρή αγορά. Αξίζει να σημειωθεί πως το  χωριό είναι προστατευμένη περιοχή από την unesco .





Αφού ξαποστάσαμε για περίπου 1 ώρα στο Σιρινσε πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το Τσεζμέ μέσω του παλιού επαρχιακού δικτύου.
Έτσι ολοκληρώσαμε ένα μικρό οδοιπορικό στις Αρχαίες Ελληνικές πόλεις της Μικράς Ασίας.Ειλικρινά ήταν μια από τις ομορφότερες βόλτες που έχω κάνει εκτός συνόρων την οποία και σκέφτομαι να επαναλάβω σύντομα αλλά κάνω και ανοιχτή πρόταση προς το ΔΣ και τα μέλη της λέσχης στο να οργανώσω μια αντίστοιχη εκδρομή τον Σεπτέμβριο!

Κόστος ταξιδιού
Εισιτήρια nel lines Πειραιάς Χίος με επιστροφή  94,00ε (μοτοσικλέτα, οικονομική θέση )
Εισιτήρια Χίος Τσεζμέ με επιστροφή 70,00 (μοτοσικλέτα άτομο) καθημερινό δρομολόγιο στις 0830 το πρωι απο Χίο και στις 1830 από Τσεζμέ
Ξενοδοχείο 4* στο Κουσάντασι 38,00 με ημιδιατροφή υπάρχουν και φθηνότερα!!!!!
Βενζίνη  (τιμή αμόλυβδης στην Τουρκία 1,8ευρώ) εδώ μας τα χαλάν οι Τούρκοι, πάλι καλά που ο ελέφαντας έχει μεγάλη αυτονομία και δεν χρειάστηκα βενζίνη
Κατανάλωση 5,3λίτρα στα 100 χιλιόμετρα
Σύνολο χιλιομέτρων 550.
καιρός αίθριος με μέγιστη θερμοκρασία 35 βαθμούς!
Συνολικό κόστος μαζί με τις αγορές (σουβενίρ, τσιγάρα κλπ)
325,00ε

Τέλος να ευχαριστήσω τον Κώστα Μητσάκη (http://www.motoexplorer.gr/) για το κάλεσμά του σε αυτή την εκδρομή η οποία θα δημοσιοποιηθεί στην εφημερίδα Έθνος της Κυριακής τον Σεπτέμβριο αλλά και να του ευχηθώ καλό ταξίδι στην διάσχιση της  Αφρικής



Είναι κανείς για βόλτα στα παράλια;;;;; έχω αφήσει εκκρεμότητες!!


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 σχόλια: