κείμενα : Δημήτρης Κατσούλας.
Φωτογραφίες: Διαδικτύου/ Κατσουλας Δημήτρης
Επιλέξαμε 6 διαδρομές από τους δρόμους του κόσμου και σας τις παρουσιάζουμε..με συνοπτικές διαδικασίες.
Φυσικά θα ακολουθήσουν και άλλες επιλογές από ασφάλτινες ή χωμάτινες αρτηρίες που συναρπάζουν με τα "περιεχόμενα" τους !
Plan or no Plan and Ride!
Φωτογραφίες: Διαδικτύου/ Κατσουλας Δημήτρης
Επιλέξαμε 6 διαδρομές από τους δρόμους του κόσμου και σας τις παρουσιάζουμε..με συνοπτικές διαδικασίες.
Φυσικά θα ακολουθήσουν και άλλες επιλογές από ασφάλτινες ή χωμάτινες αρτηρίες που συναρπάζουν με τα "περιεχόμενα" τους !
Plan or no Plan and Ride!
Best motorcycle routes:Pamir
HW,αναζητώντας την αυθεντικότητα
Ταξιδεύουμε (νοερά για την ώρα) σε μια απομονωμένη περιοχή
της Γαίας ακολουθώντας μονοπάτια αρχαίων εξερευνητών , εμπόρων και προσκυνητών.
Ανακαλύπτουμε ορεινούς οικισμούς , ερειπωμένα φρούρια , εγκαταλειμμένα ορυχεία
πολύτιμων λίθων, θαυμάζουμε το μεγαλείο της φύσης αντικρίζοντας θεόρατους
ορεινούς όγκους , λίμνες , χείμαρρους και ποτάμια ,γνωρίζουμε ανθρώπους ,
απόγονους του Μ. Αλεξάνδρου που μιλούν για την Ελληνική καταγωγή τους υμνώντας
τον μεγάλο στρατηλάτη σαν Θεό. Το ταξίδι στην κεντρική Ασία είναι ένα
οδοιπορικό για moto-ταξιδιώτες
που αναζητούν την περιπέτεια και την αυθεντικότητα, αναζητούν την γνωριμία με
την οδό Μ41, την «λεωφόρο του Παμίρ».
Η διαδρομή των 2050 χλμ της «λεωφόρου» Μ41 διατρέχει το
Ουζμπεκιστάν , το Κιργιστάν , το Τατζικιστάν , το Καζακστάν και παράλληλα
φλερτάρει με την συννοριογραμμή του Αφγανιστάν και της Κίνας. 600 χιλιόμετρα της
διαδρομής Μ41 διασχίζουν το οροπέδιο του Παμίρ που αποτελεί τον πυρήνα του
ορεινού συστήματος της Κ. Ασίας και βρίσκεται στα 3900μ από την επιφάνεια της
θάλασσας ενώ οι κορυφές που το περιβάλλουν υπερβαίνουν τα 6000μ. με ψηλότερη
αυτή του Ισμαήλ Σαμανί (7500μ) .
Το όνομα Παμίρ σημαίνει ορεινός λειμώνας (λιβάδι) , η
χλωρίδα της περιοχής είναι φτωχή λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν και
κυρίως λόγω του υψομέτρου. Οι κάτοικοι του Παμίρ ανήκουν σε δύο φυλές , των
Κιργκισίων και των Τατζίκων , με κύρια ασχολία τους την κτηνοτροφία και την
γεωργία.
Κατά την αρχαιότητα το βόρειο Παμίρ διατρέχονταν από τον
«δρόμο του Μεταξιού», την μακρύτερη εμπορική οδό που συνέδεε την Κίνα (Ξιάν) με
την Μεσόγειο (12000χλμ). Από το οροπέδιο
του Παμίρ πέρασε και ο Μάρκο Πόλο μέσω του περάσματος Τέρεκ σε υψόμετρο
3815μέτρων. Οι Νεστοριανοί απόστολοι διατρέχοντας την ίδια οδό διέδωσαν τον
Χριστιανισμό στην Κ. Ασία. Στις μέρες μας η «λεωφόρος Παμίρ» φιλοξενεί στον
δύσβατο δρόμο της μοτοσικλετιστές , ποδηλάτες , πεζοπόρους κ.α. που ψάχνουν την
διαφορετικότητα , την μοναδικότητα, την αυθεντικότητα ,μακριά από την δυτική
παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα αναζητώντας λαούς που η παράδοση είναι τρόπος
ζωής.
Εύχομαι να μας αξιώσει ο Θεός να γνωρίσουμε αυτόν τον τόπο
οδηγώντας την αγαπημένη μας μοτοσικλέτα….
Best motorcycle routes:Karakorum Highway , Στην σκιά των Ιμαλάιων
Βρισκόμαστε στην Νότιο-κεντρική Ασία στα σύνορα του
Πακιστάν, Ινδίας και Κίνας και αντικρίζουμε την επιβλητική οροσειρά Καρακορούμ
όπου συγκεντρώνονται κορυφές άνω των 8000 μέτρων με ψηλότερη
την Κ2 (8611μ.) την δεύτερη ψηλότερη κορυφή του πλανήτη μας. Στην οροσειρά
Καρακορούμ εδρεύουν και οι περισσότεροι
μη πολικοί παγετώνες της γης όπως ο Σιάτσεν (76χλμ) ,ο Μπιάφο (67χλμ) και ο
Μπαλτόρο (63χλμ). Αυτό όμως που μας αφορά (πέραν του οπτικού οργασμού ) δεν
είναι οι παγετώνες , δεν είναι οι κορυφές , δεν είναι η Κ2, αυτά είναι για τους
ορειβάτες….. αυτό που μας αφορά είναι ο δρόμος που διατρέχει τους ορεινούς
όγκους της οροσειράς Καρακορούμ , ο Karakoram Highway (KKH),
η υψηλότερη διεθνώς οδική αρτηρία στον Κόσμο (4693μ).
Στο Πακιστάν είναι γνωστός σαν KKH road ή επίσημα σαν Ν-35, στην
Κίνα η επίσημη ονομασία του είναι G314 και συνδέει την πόλη Ξιάν (Xinjiang) με το Χασαναμπντάλ (Hassanabdal) του Πακιστάν.
Η δημιουργία του δρόμου ξεκίνησε το 1959 με συνεργασία των
κυβερνήσεων του Πακιστάν και της Κίνας. Δόθηκε στην κυκλοφορία το 1979. Κατά
την διάρκεια της κατασκευής του έχασαν την ζωή τους εκατοντάδες εργάτες ενώ για
την υλοποίηση του έργου εργάστηκαν περισσότεροι 30000 Πακιστανοί και Κινέζοι
εργάτες. Οι ντόπιοι θεωρούν πως δρόμος αυτός αποτελεί το 8ο θαύμα του κόσμου
μιας και η υλοποίηση του ήταν δραματικά τολμηρή και δύσκολη. Τα τελευταία
χρόνια ο αποκαλούμενος «αυτοκινητόδρομος Καρακορούμ» κατατάσσεται ως η Τρίτη
τουριστική ατραξιόν του Πακιστάν. Μοτο-ταξιδιώτες, ποδηλάτες , ορειβάτες κλπ
χρησιμοποιούν τον δρόμο για να βρεθούν στις ψηλότερες κορυφές της γης.
Η καλύτερη περίοδο για να διασχίσεις τον ΚΚΗ είναι η άνοιξη
(Μάιος) ή τον Σεπτέμβριο, την περίοδο του χειμώνα ο δρόμος είναι κλειστός λόγω
ισχυρών χιονοπτώσεων ενώ την περίοδο του καλοκαιριού οι έντονες βροχοπτώσεις
(μουσώνες) προκαλούν κατολισθήσεις που
μπλοκάρουν τον δρόμο για ώρες…ή και μέρες.
Μια αξέχαστη μοτοπεριπέτεια μας περιμένει….
Κωνσταντίνος Μητσάκης (www.motoexplorer.gr) |
Κωνσταντίνος Μητσάκης (www.motoexplorer.gr) |
Κωνσταντίνος Μητσάκης (www.motoexplorer.gr) |
Best motorcycle routes: Ruta 40, Argentina
Η μεγαλύτερη διαδρομή στην Αργεντινή εκτείνεται από τα
σύνορα της Βολιβίας και τις Άνδεις προς τον Αργεντίνικο Νότο και την περιοχή
της Παταγονίας , με συνολικό μήκος 5140χλμ. Θεωρείται μια από της μεγαλύτερες
εθνικές οδούς του κόσμου και αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο μιας και κατά μήκος της ο επισκέπτης έχει την
δυνατότητα να αντικρύσει 20 εθνικά πάρκα όπως τα Talampaya και Ischigualasto , 18 μεγάλους ποταμούς, 27
περάσματα στις Άνδεις , ερήμους αλλά και Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς όπως οι
«σπηλιές των Χεριών» .
Το σημείο 0 της ruta 40 βρίσκεται στο
νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Αργεντινής στο Cabo Virgenes (ακρωτήριο της
Θεοτόκου) . Από τα στενά του Μαγγελάνου και το επίπεδο της θάλασσας φθάνει
μέχρι τα 4895 μέτρα
στα υψίπεδα Puna στα
βόρεια της Χώρας (πέρασμα Acay)
.
Η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε το 1935 , κατά την διάρκεια
των χρόνων η χάραξη άλλαξε αρκετές φορές ενώ ακόμα και σήμερα υπάρχουν κομμάτια
της διαδρομής χωμάτινα και δύσβατα ,παρόλο που το 2009 είχε ανακοινωθεί από την
κυβέρνηση της χώρας πως θα ολοκληρώνονταν η ασφαλτόστρωση της . Η ηλικία του δρόμου,
το φυσικό περιβάλλον , η ποικιλομορφία των διαδρομών αλλά και η ιστορία της
χώρας που συνδέεται με την ruta
40 καθιστούν αυτή την οδό ξεχωριστή αλλά
και θρυλική.
Η διαδρομή Ruta
40 είναι μια χρονομηχανή που σε ταξιδεύει στον στο παρελθόν της χώρας του Ταγκό
καλύπτοντας όλα τα «θέλω» των μοτοταξιδιωτών περιπέτειας προσφέροντας μοναδικές
εμπειρίες και αναμνήσεις.
TIPS
1.Αν βρεθείτε σε αυτά τα μέρη πρέπει οπωσδήποτε να
προμηθευτείτε αναβαθμισμένο χάρτη της διαδρομής με μαρκαρισμένα τα σημεία
ανεφοδιασμού μιας και υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις χωρίς βενζινάδικα, να έχετε
έξτρα μπουκάλια νερό και αντηλιακή κρέμα.
2.Η καλύτερη περίοδο για να οδηγήσετε στην Ruta 40 είναι το φθινόπωρο
(Σεπτέμβριος-Νοέμβριος) , παρόλα αυτά οι κλιματικές διαφοροποιήσεις είναι δεδομένες
λόγο υψομετρικής διαφοράς
3. υπάρχουν εταιρείες ενοικιάσεων μοτοσικλετών που
οργανώνουν εκδρομές ,οπότε δεν χρειάζεται να στείλετε την μοτοσικλέτα σας με
κάργκο.
Πληροφορίες: http://www.ruta40.gov.ar/
Κωνσταντίνος Μητσάκης (www.motoexplorer.gr) |
Κωνσταντίνος Μητσάκης (www.motoexplorer.gr) |
Θανάσης Βαβαρούτας & Σταύρος Δέδρας η φωτογραφία είναι από το ταξίδι στην γη του Πυρός (Torres del Paine....Χιλή) |
Best motorcycle routes: Costiana Amalfiana
Route 163
Costiana Amalfiana,
ας βάλουμε τα πράγματα σε μια ταξιδιωτική σειρά ώστε να προσανατολιστούμε
γεωγραφικά, βρισκόμαστε στην χερσόνησο Σορέντο στην Νότια Ιταλία. Ανάμεσα στην
Νάπολη με το θρυλικό ηφαίστειο του Βεζούβιου και το Σαλέρνο απλώνεται η Ακτή
Αμάλφι , μια από τις γραφικότερες περιοχές της Ιταλικής Ριβιέρας. Η μορφολογία
του εδάφους , τα αναπάντεχα ψαροχώρια ,
οι κοσμοπολίτικες κωμοπόλεις , οι απόμερες ακρογιαλιές αλλά και οι
πολυσύχναστες οργανωμένες παραλίες συνθέτουν ένα μοναδικό επίγειο παράδεισο που
από το 1997 έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο Παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς
από την Unesco. Οι πόλεις Αμάλφι , Ποζιτάνο , Ραβέλο , Βιέτρι
είναι μερικές από τις γραφικές πόλεις που συναντά ο επισκέπτης διανύοντας την costiana Amalfiana. H πόλη Ποζιτάνο είναι ίσως η ομορφότερη και γραφικότερη όλων, ένα
μπαλκόνι στο απέραντο γαλάζιο της Τυρρηνικής Θάλασσας. Γραφικά σοκάκια με
αμέτρητα σκαλοπάτια, παλιές επαύλεις αραδιασμένες στις πλαγιές των λόφων,
περιποιημένοι κήποι και κοσμοπολίτικες μαρίνες με δεκάδες κότερα, μια πόλη που
ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά . Βέβαια , το κόστος διαμονής είναι πολύ υψηλό
καθιστώντας την ακριβότερη πόλη της ακτογραμμής Αμάλφι, οπότε αξίζει ολιγόωρης
επίσκεψης ..τα λεφτά καλύτερα να τα τρώμε σε βενζίνες!
Αυτό που ενθουσιάζει
τον μοτοταξιδιώτη είναι η διαδρομή των 60 περίπου χιλιομέτρων που χάνετε στην
αγκαλιά των βουνών και της θάλασσα. Ένας
φιδίσιος και στενός δρόμος ξεκινάει από τις εσχατιές του Σαλέρνο και καταλήγει
στο Σορέντο διανύοντας μια κατάφυτη διαδρομή υπό την σκιά θεόρατων βράχων και
την λάμψη της Μεσογείου. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική και σίγουρα θα προκαλέσει
εξάρσεις στο δεξί σας χέρι, όμως χρίζει μεγάλης προσοχής , ο δρόμος είναι πολύ
στενός με συνεχόμενες στροφές και περιορισμένη ορατότητα.
Η καλύτερη περίοδο για να οδηγήσετε τις μοτοσικλέτες σας
είναι η άνοιξη και η αρχές του φθινόπωρου, το καλοκαίρι λόγω αυξημένης
τουριστικής κίνησης δημιουργούνται ατελείωτες ουρές οχημάτων ,δεν θα
ευχαριστηθείτε την διαδρομή αλλά ούτε και την διαμονή μιας και οι τιμές
εκτοξεύονται στα ύψη! Η ακτογραμμή Αμάλφι είναι ένας αυτόνομος προορισμός στην γειτονική
χώρα που σίγουρα θα σας συναρπάσει!
Best Motorcycle routes: Transfagarasan DN7C
Transfagarasan Highway,
ο θεαματικότερος και πιο γνωστός ορεινός δρόμος της Ρουμανίας, εκτείνεται για
150 περίπου χιλιόμετρα συνδέοντας τις πόλεις Pitesti και Sibiu
αποτελώντας ένα από τα πλέον δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της χώρας.
Το 1970 ο Νικολάε Τσαουσέσκου φοβούμενος εισβολής των
Σοβιετικών στην Ρουμανία έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή του DN7C
με σκοπό να εξασφαλίζει ταχεία στρατιωτική πρόσβαση στην οροσειρά Fagaras στα νότια Καρπάθια. Ο
δρόμος κατασκευάστηκε από της στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας, χρησιμοποιήθηκαν
6 εκατομμύρια κιλά δυναμίτιδας για την διάνοιξη του ενώ στην τετραετία κατασκευής
του έχασαν την ζωή τους 40 στρατιώτες. Ωστόσο σύμφωνα με μαρτυρίες ο αριθμός
των θανόντων εκτιμάτε ότι ήταν
εκατοντάδες. Ο δρόμος άνοιξε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1974 ενώ η
ασφαλτόστρωση του ολοκληρώθηκε στις αρχές του 1980. Πρόκειται για μια διαδρομή
με αιχμηρές καταβάσεις, στροφές και απότομες φουρκέτες, έχει τις περισσότερες
σήραγγες και γέφυρες συγκριτικά με άλλο δρόμο της Ρουμανίας ενώ το υψηλότερο
σημείο της διαδρομής βρίσκεται στα 2040 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Στην
κορυφή της διαδρομής βρίσκεται και η αλπική λίμνη Balea Lac όπου εδρεύουν 2 μικρά
ξενοδοχεία , πλανόδιοι πωλητές πουλούν την πραμάτεια τους ενώ όλοι οι
επισκέπτες εξαντλούν τις μνήμες των φωτογραφικών μηχανών τους αποθανατίζοντας
το άγριο τοπίο και τον φιδίσιο δρόμο που χάνεται στην κοιλάδα. O DN7C «κλείνει» στα μέσα του Οκτωβρίου έως
και τον Ιούνιο λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών, ακόμα και τον Αύγουστο οι
θερμοκρασίες που επικρατούν είναι χαμηλές ενώ έχει παρατηρηθεί ακόμα και
χιονόπτωση.
Σας προτείνουμε να
ξεκινήσετε την διαδρομή από την νότια είσοδό της προς τον Βορά , για να βιώσετε
τις αντιθέσεις του υψομέτρου σε όλο το μεγαλείο τους. Η διαδρομή από το χωριό Curtea de Arges ανηφορίζει ανάμεσα σε
πυκνά δάση, τεράστιες λίμνες (lacul Vidraru) και ορμητικά ρυάκια, ξαφνικά αντικρίζετε τις
κορυφές Moldoveanu και
το τοπίο γίνεται πλέον αλπικό. Φθάνοντας στην κορυφή θα διασχίσετε την μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ρουμανία (885 μέτρα ) πατώντας τις
ρόδες των μοτοσικλετών σας στο υψηλότερο σημείο της διαδρομής.
τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως οι συντελεστές της βρετανικής
εκπομπής TOP GEAR
χαρακτήρισαν τον Transfagarasan highway
σαν την συναρπαστικότερη διαδρομή στον Κόσμο.
Best motorcycle routes: Passo dello Stelvio,
ss38.
Το δημοφιλές πάσο αποτελεί το υψηλότερο ορεινό πέρασμα στις
ανατολικές Άλπεις, το δεύτερο υψηλότερο επί του συνόλου του ορεινού όγκου των
Άλπεων και βρίσκεται 75
χιλιόμετρα από το Bolzano.
Η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε από την Αυστριακή
αυτοκρατορία το 1820 και ολοκληρώθηκε το 1825 έχοντας σαν σκοπό να συνδέσει την
πρώην αυστριακή επαρχία της Λομβαρδίας με την υπόλοιπη χώρα. Πριν το τέλος του 1ου παγκοσμίου πολέμου
αποτελούσε την συνοριογραμμή μεταξύ της
Αυστρο-ουγκρικής αυτοκρατορίας και του Ιταλικού Βασιλείου ενώ μετά το 1919
πέρασε στα Ιταλικά χέρια .
Στο σύνολό του ο δρόμος αποτελείτε από 75 φουρκέτες-πρόκληση
για κάθε είδους οδηγό ενώ 48 από αυτές βρίσκονται στην βόρεια πλευρά του. Οι
βρετανοί δημοσιογράφοι και παρουσιαστές της εκπομπής Top gear χαρακτήρισαν την
διαδρομή ως η «απολαυστικότερη στον κόσμο», όμως σε επόμενο επεισόδιο της
σειράς το πέρασμα Τρανσφαγκαρασάν στην
Ρουμανία κέρδισε το ντέρμπυ!
Ο δρόμος ss38
αποτελεί μέρος του ποδηλατικού γύρου Ιταλίας γιαυτό και κάθε χρόνο το πέρασμα είναι κλειστό για μια
μέρα (τέλη Αυγούστου) για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από ποδηλάτες.
Φθάνοντας στην κορυφή του δρόμου στα 2758 μέτρα η θέα της
διαδρομής φαντάζει τρομακτική από ψηλά προκαλώντας ίλιγγο, χαμηλές θερμοκρασίες
επικρατούν ακόμα και το καλοκαίρι ενώ το χιόνι αποτελεί μόνιμο διάκοσμο της κορυφής
του περάσματος αλλά και των γύρω βουνών όλη την περίοδο του χρόνου!
Το πέρασμα Stelvio
κατά την διάρκεια του χειμώνα είναι κλειστό …για ευνόητους λόγους ενώ η
καλύτερη περίοδο για να το διασχίσετε είναι το καλοκαίρι (Ιούνιος-αρχές
Σεπτέμβρη).
Γενικότερα η οδήγηση
στο συγκεκριμένο δρόμο τις πρωινές είναι δύσκολη λόγω της στενότητας του
δρόμου, των άφθονων φουρκετών και της αυξημένης κίνησης, ακόμα και ένα μικρό camper είναι ικανό να
δημιουργήσει κίνηση! Οι προτεινόμενες
ώρες διέλευσης είναι από τις 1400 έως της 1700.
Ο τόπος λατρείας για τους πιστούς των δύο τροχών σας
περιμένει….
0 σχόλια: